نحوه نشستن صحیح پشت رایانه

·
نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر می تواند عوارضی برای بدن شما داشته باشد.

نشستن ناصحیح پشت رایانه به راحتی می تواند باعث کمردرد، گردن درد، زانو درد و مور مور شدن و سر شدن دست ها و انگشتان شما شود. خصوصاً زمانی که می خواهید پشت کامپیوتر به تایپ کردن بپردازید.

در این مقاله، موقعیت های صحیح و استاندارد نشستن صحیح پشت رایانه را به شما خواهیم آموخت.

۱- صاف بنشینید

در جای خود محکم بنشینید و صندلیتان شل نباشد. ارتفاع صندلی خود را تا حدی تنظیم کنید که کف پاهای شما دقیقاً روی سطح زمین قرار یگیرد. زانو ها خم نشود و نیازی به تلاش برای رسیدن پاها به زمین نباشد.

پشتی صندلی را طوری تنظیم کنید که مانند شکل زاویه ای در حدود ۱۰۰– ۱۱۰o شکل بگیرد. توجه داشته باشید که کل کمر شما در جای خود به راحتی قرار گیرد و اگر اینطور نیست می توانید از کوسن ها برای پر کردن فضای کمر و پشتی صندلی استفاده نمائید.

۲- نزدیک صفحه کلید بنشینید

به اندازه کافی نزدیک صفحه کلید بنشینید تا لازم نباشد خود را بکشید و یا دستانتان زیادی جمع شود. دقت کنید که صفحه کلید وسط قرار گرفته باشد.

۳- ارتفاع صفحه کلید را تنظیم کنید

مطمئن شوید که شانه های شما ریلکس هستند. آرنج های شما کمی باز هستند و مچ ها و کف دست شما مستقیم و صاف قرار گرفته اند

۴- شیب صفحه کلید را بر اساس موقعیت خود تنظیم کنید

بعضی صفحه کلید ها این قابلیت را دارند که شیبشان را کم و زیاد کنید. اما بسیاری از صفحه کلید ها، از جمله صفحه کلید لپ تاپ ها چنین قابلیتی ندارند. بنابراین لازم است از یک پایه کیبورد استفاده کنید. این پایه ها در بازار موجود می باشند.

اگر شما در یک موقعیت روبه جلو یا عمودی قرار گرفته اید، شیب صفحه کلید را از زیاد کنید. اما اگر کمی دستتان خم شده، شیب را کمی کمتر کنید تا موقعیت مچ دست شما مانند شکل به صورت صحیح قرار بگیرد.

۵- موقعیت خود را نسبت به مانیتور تنظیم کنید

مانیتور یا هر چیز دیگری که قرار است به آن نگاه کنید را تنظیم کنید. این کار باعث می شود گردن شما احساس راحتی کند و خسته نشود. مانیتور را وسط قرار دهید و دقیقا روبروی شما باشد. بالای صفحه کلید شما.

موقعیت مانیتور را طوری تنظیم کنید که لبه ی بالایی مانیتور تقریباً ۷-۵ ساتنی متر از چشمان شما بالانر باشد.

  • حداقل اندازه یک دست (بازو) از صفحه نمایش فاصله داشته باشید
  • سعی کنید صفحه نمایش در موقعیتی باشد که کمترین انعکاس نور را داشته باشد ( خصوصاً صفحه نمایش های براق )
  • زاویه عمودی مانیتور را به خوبی تنظیم نمائید

آموزش تایپ فارسی

این مهارت برای بسیاری از اقشار جامعه مهم و حیاتی است. یادگیری تایپ ده انگشتی همیشه معضلی در ذهن کاربران بوده است. اما ما این معضل را با بهترین روش آموزشی حل کرده ایم. در این دوره، تمام آنچه برای یادگیری تایپ ده انگشتی فارسی هست را به شما می آموزیم. در هر درس، تمرین های مختلفی وجود دارد تا علاوه بر ایجاد تنوع مناسب، بتوانید بهتر و دقیقتر پیشرفتتان را بررسی کنید. شروع کنید و عجله هم نکنید!

آموزش تایپ انگلیسی

آموزش تایپ سریع انگلیسی موضوعی بسیار مهم در دنیاست و سرویس ها و کلاس های بسیاری برای آن در سراسر جهان وجود دارد. یادگیری تایپ انگلیسی برای بسیاری از محققین، دانشجویان، توسعه دهندگان،برنامه نویسان ،مترجمان و سایرین از اهمیت بالایی برخوردار است. در وی تایپ آموزش تایپ انگلیسی را آسانتر از هر جای دیگری به شما آموزش می دهیم. به طوری که قطعا شگفت زده خواهید شد!

تا کنون 11 دیدگاه برای «نحوه نشستن صحیح پشت رایانه» نوشته شده است.
دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =