مزایای یادگیری تایپ سریع

·

به نظر می رسد این روزها تایپ کردن برای عده ای به اندازه ی سال های گذشته مهم نباشد. در گذشته یکی از اولین مهارت هایی که برای عموم مردم مورد توجه همه بود، یادگیری نحوه تایپ کردن بود. با وجود پیشرفت های سریع در تکنولوژی و ابزارهایی مانند  Google Now یا Cortana یا Siri ، کاربران بسیاری نیاز به یادگیری تایپ را احساس نمی کنند و با ابزارهای جدید در تعامل هستند.

اما باید بگوییم که تایپ کردن همچنان یک مهارت پایه ای و قوی محسوب می شود هرچند که شاید به نظر عامه مردم آنقدرها مثل قبل روی بورس نباشد! در واقع یکی از مهم ترین و اساسی ترین مهارت هایی که یک کاربر در استفاده از کامپیوتر باید بلد باشد، مهارت تایپ یا همان تایپ صحیح و سریع است.

به بیان دیگر، اگر جز افرادی هستید که کامپیوتر همچنان نقش مهمی در زندگیتان دارد، لازم است مهارت تایپ اصولی و استاندارد را فرا بگیرید. این مورد خیلی به شما کمک خواهد کرد که در پیشرفت شخصی و شغلی بهتر و سریعتر عمل کنید. مزایای یادگیری تایپ سریع بیش از آن چیزی است که شاید نادیده گرفته می شود.

تا یادگیری تایپ یک قدم فاصله دارید…

شما در یک قدمی یادگیری تایپ توسط یک روش آموزشی جذاب هستید

روزانه هزاران نفر از سرویس های وی تایپ جهت یادگیری تایپ سریع ۱۰ انگشتی استفاده می کنند

امکانات وی تایپ شما را ساده تر و سریعتر به هدف خود می رساند. برای شروع کافی است درس اول را امتحان کنید!

مزایای یادگیری تایپ سریع

⏲️ افزایش سرعت و ذخیره بهتر زمان

این اولین و واضح ترین مزیت یادگیری تایپ سریع است. یک تایپیست به راحتی می تواند ۸۰-۷۵ کلمه در دقیقه را تایپ کند. در صورتی که یک کاربر معمولی به سختی می تواند به عدد ۳۰ کلمه در دقیقه برسد.اطلاعات بیشتر

در واقع این حقیقت که یک تایپیست نیازی به دیدن کیبورد در زمان تایپ ندارد، به تنهایی موضوع را برای همه روشن خواهد کرد.

افزایش سرعت شما در تایپ کردن کلمات، به معنای ذخیره زمان بیشتر برای فعالیت های دیگر شماست و همانطور که همه ما می دانیم، زمان بیشتر مهم ترین چیزی است که همه به آن نیاز داریم.

? افرایش دقت

با توجه به اصول شناخته شده و آزمایش شده ای که سالها در آموزش تایپ ده انگشتی استفاده می شود، می توان با اطمینان خاطر گفت که دقت تایپ شما با استفاده از این روش اصولی بسیار بسیار بیشتر از زمانی است که می خواهید به صورت غیر اصولی تایپ کنید. زیرا پس از کسب مهارت تایپ سریع، مهم نیست که متن شما چه قدر آسان یا سخت است، شما به راحتی و با دقت بالا آن را تایپ خواهید کرد.

? کاهش خستگی

تایپ کردن یک فعالیت ذهنی و فیزیکی است. به این معنی که هم بدن و هم ذهن شما را درگیر می کند و به راحتی می تواند شما را خسته کند. یادگیری تایپ صحیح و استاندارد به شما کمک خواهد کرد که بدون فکر کردن زیاد و از روی عادت تایپ حروف را انجام دهید. همچنین نیازی به تکان دادن سر و خم شدن و دنبال کردن حروف با چشم برای تایپ حروف نیست. بنابراین بسیار کمتر از لحاظ ذهنی و فیزیکی خسته خواهید شد.

??‍⚕️ حفظ سلامت

به طور کلی تمامی افرادی که تایپ استاندارد را فرا میگیرند با نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر نیز آشنا می شوند که تاثیر به سزایی در حفظ سلامتی فرد دارد. علاوه بر این، در تایپ استاندارد، ۱۰ انگشت شما درگیر خواهد شد و برخلاف روش های غیر علمی که کاربر تنها از برخی انگشتان در هنگام تایپ استفاده می کند، فشار بیش از حد به برخی انگشتان وارد نمی شود. نتایج تحقیقات دیگری همچنان حکایت از این دارد که مچ دست ها، کتف ها، بازوها و شانه ها هم در روش تایپ استاندارد فشار کمتری را متحمل می شوند.

? افزایش تمرکز

هر باری که لازم باشد شما برای پیدا کردن حرفی رو کیبورد سر خود را خم کنید و با چشمانتان به دنبال حرف کلید مورد نظر بگردید، خواه این زمان کوتاه باشد یا بلند، تمرکز شما به صورت متوالی در حال بالا و پایین شدن است. در عوض، در زمان تایپ به روش استاندارد، شما با تمرکز بسیار بیشتر و پایداری تایپ می کنید و بیشتر تمرکز شما روی واژه هایی است که روی صفحه نمایش ظاهر می شوند و همچنین نسبت به محیط پیرامون خود نیز تمرکز بیشتری خواهید داشت.

? افزایش بهره وری

این روزها این کلمه را زیاد می شنویم. مفهومی که در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت است و تفاوت های واقعی بین افراد یا سازمان ها را ایجاد می کند. افزایش بهره وری به نوعی مدیریت زمان و مدیریت انرژی و هوش یک فرد در یک واحد زمانی خاص است. از آنجایی که در سیستم تایپ استاندارد، سرعت شما افزایش پیدا می کند، دقت شما زیاد می شود و تمرکز خود را بهتر در اختیار دارید، به طور اتوماتیک بهره وری شما افزایش یافته است و در کوتاه مدت و بلند مدت می توانید کارهای بهتر، بیشتر و مهم تری را به سرانجام برسانید که باعث پیشرفت شخصی و شغلی شما خواهد شد.

?‍? افزایش دورنمای شغلی

همانطور که در مقدمه اشاره شد، تایپ کردن برای فردی که سر و کارش با کامپیوتر است یک مهارت اختیاری نیست بلکه یک مهارت کاملا ضروری است. بنابراین در اصل موضوع تایپ کردن تردیدی وجود ندارد. چیزی که اهمیت دارد نوع تایپ کردن است. در نظر بگیرید فردی را که تایپ صحیح و استاندرد را بلد نیست و بنابراین سرعت کمی در تایپ دارد، زود خسته می شود، تمرکزش مرتبا بهم می ریزد و در انجام وظایفش وقت کم می آورد. آیا این فرد مستحق استخدام در یک شرکت است و یا فردی که دقیقا در نقطه مقابل اوست؟ این نکته در شرکت های بزرگ به وضوح مورد توجه است و صرفا کسی که با هر روشی تایپ می کند، واجد شرایط نیست.

علاوه بر این،فردی که استخدام می شود فارغ از نقشی که در شرکت دارد، خواه ناخواه باید ساعت های طولانی در دفتر کار حضور داشته باشد، بنابراین انجام وظایف با حداقل خستگی و حداکثر بهره وری، او را کمک می کند تا ساعت های پس از کار را با آرامش و نشاط بیشتری سپری کند.

⌨️ توانایی ویرایش در لحظه متن و کاهش خطا

یکی از نکات قابل تامل در زمانی که از تایپ استاندارد استفاده می کنید این است که شما در لحظه می توانید خطاهای خود را ویرایش کنید. زیرا چشمان شما به صفحه نمایش نگاه می کند و نه به صفحه کلید. بنابراین هر لحظه که خطایی را مرتکب شوید، بلافاصله آن را تصحیح کرده و نیازی به خواندن مجدد متن برای عیب یابی و ویراستاری نیست.

 

یادگیری تایپ را به تعویق نیندازید! همین امروز شروع کنید…

اگر می خواهید یکبار برای همیشه به یک مهارت مهم و کاربردی مسلط شوید، همین امروز باید این تصمیم هوشمندانه را اتخاذ کنید.

ما در کنار شما هستیم و با آموزش تایپ به صورت خودآموز و تعاملی با روشی ساده و جذاب این امکان را فراهم کرده ایم تا کاربران در تمامی سنین و توانایی ها بتوانند تایپ را یاد بگیرند.

*استفاده از آموزش ها نیازی به دیدن فیلم آموزشی، اینترنت پر سرعت یا پیش نیاز دیگری ندارد. تنها یک کامپیوتر لازم است که به یک اینترنت معمولی متصل است.