تایپ همزمان فارسی و انگلیسی در ورد

·

تایپ همزمان فارسی و انگلیسی در ورد

بسیاری از کاربران فارسی زبان هنگام استفاده از نرم افزار ورد (Word) با مشکل تایپ همزمان فارسی و لاتین و به هم ریختگی کلمات در هنگام تایپ کردن مواجه شده اند.

با کامپیوتری شدن هرچه بیشتر کارها، این روزها هرکسی تجربه تایپ کردن در این نرم افزار را دارد. یکی از مشکلاتی که کاربران موقع تایپ با آن مواجه می شوند، مشکل تایپ فارسی است هنگامی که با متون انگلیسی ترکیب میشود. این مشکل هنگام ارسال ایمیل یا ساخت یک پاور پوینت و … هم پیش می آید.

به هم ریختن نوشته و کلمات زمانی اتفاق می افتد که شما از دو زبان با ساختار مختلف استفاده می‌کنید، مانند تایپ فارسی و انگلیسی. در این مشکل هنگام تایپ، زمانی که زبان متن را از فارسی به انگلیسی یا برعکس تغییر می‌دهید، جایگاه عبارات و کلمات در سطر جا به جا می‌شوند و همین موضوع باعث بهم ریختن کل نوشته خواهد شد و ادامه ی متن در جای درست تایپ نمی‌شود.

دلیل به هم ریختگی کلمات در ورد چیست؟

همانطور که گفته شد این مشکل به خاطر تایپ همزمان دو یا چند زبان به وجود می آید. اما این اتفاق برای تایپ همزمان همه ی زبان ها نمی افتد. مهم این است که این دو زبان چگونه تایپ می شوند. هنگامی که می خواهید در متن فارسی خود از کلمات انگلیسی استفاده کنید باید به این نکته توجه کنید که در زبان فارسی چینش کلمات از راست به چپ (RTL) است و در زبان انگلیسی این چینش از چپ به راست (LTR) می باشد. این موضوع در نرم افزارهای تایپ نیز رعایت شده است. بنابراین در هنگامی که شما چینش کلمات را در تایپ فارسی بصورت راست چین مشخص کرده اید طبیعتا در هنگام وارد کردن کلمات لاتین به مشکل بر خواهید خورد.

چطور از به هم ریختگی کلمات در نرم افزار ورد ( Word ) جلوگیری کنیم؟

در همه نسخه های ورد برای تایپ صحیح فارسی و انگلیسی با هم، تنها کاری که باید انجام بدید این است که دو گزینه Align Right و Right-to-left را به درستی انتخاب کنید.

متن فارسی به همراه کلمات انگلیسی: در صورتی که متن شما با حروف فارسی آغاز می شود و در واقع یک متن فارسی همراه با برخی کلمات انگلیسی است، باید از دو گزینه گزینه Align Right و Right-to-left استفاده نمائید.

متن انگلیسی به همراه کلمات فارسی: در صورتی که متن شما با حروف انگلیسی آغاز می شود و در واقع یک متن انگیسی همراه با برخی کلمات فارسی است، باید از دو گزینه گزینه Align Left و Left-to-Right استفاده نمائید.

با انجام دو مورد بالا، به نرم افزار ورد می فهمانیم که می خواهیم به صورت فارسی و از راست به چپ تایپ کنیم یا به صورت انگلیسی و از چپ به راست.

رفع مشکل تایپ همزمان فارسی و انگلیسی در ورد

مایکروسافت آفیس ورد (Microsoft Office Word) را در سیستم باز کنید تا محیط word برای شما نمایش داده شود. اگر به منوی پیشفرض word توجه داشته باشید، در شاخه ( تب ) Home و بخش Paragraph تنظیمات به صورت تصویر زیر خواهد بود:

راست چین کردن ورد

سپس باید نحوه ترازبندی متون را به صورت تصویر زیر انتخاب کنید. ما حالت Justify یا Align-Right را پیشنهاد می کنیم:

تنظیم ترازبندی در ورد

به این ترتیب در حین تایپ دو زبانه‌ی فارسی-انگلیسی در word بدون اینکه مشکلی از جهت جابجایی کلمات بوجود آید، به سادگی می‌توانید تایپ کنید و زبان متن را تغییر دهید.

فرض کنید که می خواهیم متن فارسی را با کلمات انگلیسی تایپ کنیم. با انجام موارد بالا به نرم افزار ورد می فهمانیم که می خواهیم به صورت فارسی و از راست به چپ تایپ کنیم.
حالا شروع به تایپ می کنیم. به محض اینکه به اولین کلمه انگلیسی رسیدیم باید زبان نوشتن ویندوز را تغییر دهیم. برای این کار دو کلید Alt+Shift را فشار می دهیم تا زبان تغییر کند. در ویندوز ۱۰ می توان از دو کلید Win+Space نیز استفاده کرد.

سپس کلمه انگلیسی را تایپ کنیم. سپس مجددا زبان نوشتن ویندوز را به فارسی تغییر دهیم و ادامه متن فارسی خود را تایپ کنیم.

نگران سرعت پایین و مشکلات تایپی خود هستید؟

آموزش سریع کلیدهای کیبورد و تایپ همزمان فارسی و انگلیسی را یاد بگیرید

بدون محدودیت سنی، زمانی و پیش نیاز آموزشی همین حالا شروع کنید!

شروع میکنم

یادگیری در وی تایپ بدون نیاز به کلاس، برنامه و معلم است و به صورت کاملا آنلاین و پویا در سریعترین زمان حرفه ای می شوید.

 

تا کنون 77 دیدگاه برای «تایپ همزمان فارسی و انگلیسی در ورد» نوشته شده است.
    1. خدا خیرتون بده منو نجات دادید با این کارتون
      با این روش یه کار پیدا کردم ماهی چهار و نیم ملیون تومن
      خدا باباتونو بیامرزه

  1. سلام من میخوام تو ورد تایپ فارسی داشته باشم گاها کامه انگلیسی هم توش استفاده کنم به محض اینکه انگلیسی میشه میره اول خط چیکار کنم

  2. متن من شامل مخلوطی از متون فارسی و انگلیسیه.
    چطور میتونم به ورد بفهمونم که اتوماتیک هر خط اگر فارسی بود از راست به چپ و هر خطی که انگلیسی بود رو از چپ به راست بتونم تایپ کنم؟ ممنون

  3. فقط خواستم تشکر کنم و بگم عالی بود این مطلب. زندگی کاریم تو دفتر متحول شده با همین چند خط آموزش شما. سرویس آموزش تایپتون هم خیلی خفنه. واقعا درجه یک هستید. موفق باشید

  4. واژه‌های انگلیسی در درون متن فارسی: آیا آغاز این واژه‌ها با حرف بزرگ بزرگ باشد یا کوچک و همانند اینکه واژه انگلیسی درون متن انگلیسی نوشته می‌شود؟

  5. سلام . تشکر بابت مطالب خوبتون.
    مشکل من اینه که وقتی متن فارسی و انگلیسیرو تایپ میکنم بعد از ذخیره و خاموش روشن کردن سیستم کلمات انگلیسی برعکس میشن و همه اعدادی که به انگلیسی تایپ کرده بودم فارسی میشن .
    بعد از دو مرتبه اصلاح و ذخیره بار سوم وقتی سیستم و روشن میکنم نوشته ها به شکلی که تایپ کرده بودم ذخیره میشن ؟؟!!
    لطفا راهنمایی کنید ؟

  6. عالی بود ممنون. به کمک این مطلب شما تونستم هم فارسی و هم انگلیسی در ورد تایپ کنم و این نظر رو برای افزایش امتیاز سئو تون نوشتم
    درباره اموزش (تایپ همزمان فارسی و انگلیسی در ورد) ممنون. عالی. دمتون گرم

  7. من یک فایل ورد دارم که کلمات انگلیسی آن مثلا hello شده olleh چکار کنم ؟ ممنونم
    قبلا یه جا خونده بودم که در replace یک سری علایم تایپ میکردم درست می شد الان فراموش کردم

  8. در ورد من انگلیسی هم راست به چپ مینویسه و نمی دونم چطوری این مشکل رو حل کنم. دقیق تر بگم چینش متن از راست نیست بلکه حروف از راست به چپ نوشته میشه مثلا می نویسم OK اون مینویسه ko

  9. سلام
    من میخوام تایپ سریع فارسی و انگلیسی رو یاد بگیریم
    به نظرتون بهتره اول یکی رو تمرین کنم وبه سط قابل قبولی رسیدم اون یکی رو یاد بگیرم یا نه همزمان خوبه ؟

  10. سلام ، عرض ادب پیشگاه شما استاتید بزرگوار ، مشکلات چندین ساله بنده بود ، خیلی راحت و دقیق تایپ همزمان فارسی و انگلیسی را یاد گرفتم ، از لطفتان ممنونم خسته نباشید

  11. خیلی ممنونم از آموزش عالی تون. میخواستم بگم وقتی از گوگل ترنسلیت کپی پیست میکنیم توی ورد کلمات انگلیسی داخل متن فارسی که جابجا شدند حتی با ترازبندی راست چین کردن هم حل نمیشه این مشکل رو باید چیکار کنیم؟ لطف می‌فرمایید جواب بدین

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 7 =